Lufthansa slår ring om Europa

Lufthansa Group kjører reklame for Europa i en ny kampanje foran valget til EU-parlamentet.
Lufthansa Group kjører reklame for Europa i en ny kampanje foran valget til EU-parlamentet. Foto: Lufthansa
Artikkelen fortsetter under annonsen

Lufthansa Group kjører luft-reklame for Europa i 10 kilometers høyde: «Ja til Europa» er meldingen fra Lufthansa, Eurowings, Austrian Airlines og Brussel Airlines foran EU-valget senere i vår.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Et Airbus A320-fly fra hvert av selskapene blir i disse dager dekorert med slagordet «Yes to Europe» for å skape oppmerksomhet rundt valget av representanter til Europaparlamentet i medlemslandene 6-9. juni.

De fire flyene med den nye ordlyden vil begynne å fly i slutten av denne uken. 13. mai 2024 vil gruppen av fly samles på Brüssel lufthavn (BRU).

A320-flyene fra Lufthansa og Eurowings skal være de første som tar av denne uken - etterfulgt av Austrian Airlines og Brussels Airlines neste uke.

– Et budskap i over ti kilometers høyde og spredt over hele kontinentet! Med den klare uttalelsen «Ja til Europa», sier Lufthansa Group i en uttalelse.

Les alt om fly i ABC Nyheter!

Lufthansa kjører Europa-reklame på fire av sine Airbus A320-fly fram mot valget i Europaparlamentet i juni. Foto: Lufthansa
Lufthansa kjører Europa-reklame på fire av sine Airbus A320-fly fram mot valget i Europaparlamentet i juni. Foto: Lufthansa

Lufthansa Group sier at det nye budskapet er en del av et gruppeinitiativ for det europeiske valget for «Ta et standpunkt – styrke demokratiet». I tillegg til «Ja til Europa»-erklæringen, inneholder også budskapet den europeiske stjernekransen.

Før EU-valget i 2019 viste Lufthansa også sin støtte til Europa med et merkefly. Et av flyselskapenes Airbus A320 hadde slagordet «SayYesToEurope» med store bokstaver over flykroppen i stedet for den vanlige Lufthansa-skriften.